A Bevlo kollekció

Azok a textíliák, tapéták, amikkel mi foglalkozunk, szinte művészi értéket képviselnek - különleges alapanyagokból, extrém odafigyeléssel. A lakberendezési trendek is gyakran inspirálódnak a divat világából, így a két terület nem áll egymástól távol. Így arra gondoltunk, miért ne lehetne egy olyan kollekció, amely ötvözi a kettőt? Miért ne lehetne egy eredetileg dekorfüggönynek szánt kelme szoknya? Fényáteresztő függönyből áttetsző, légies felső?

Így hát megszületett az ötlet - keressünk néhány magyar tervezőt, aki szívesen kísérletezne ezekkel az alapanyagokkal, aki vállalja, hogy kitalál három ruhát az általunk megadott múlt-jelen-jövő koncepcióban. Róluk és a ruhákról lejjebb görgetve olvashattok részletesen.

Fontos volt számunkra azonban az is, hogy olyan modellügynökséggel dolgozzunk együtt, akikkel hasonló értéket vallunk, akiknek, hozzánk hasonlóan van egyfajta küldetéstudata. Így kezdődött a kapcsolat a SilverChic Model Agency -vel.

Ők Magyarország első és egyetlen olyan modellügynöksége, amely kizárólag 40 év feletti modellekkel foglalkozik. Az ügynökséget a külföldön megjelenő és nagy sikerű idősebb modellek trendje hívta életre. Ilkaházi Júlia a SilverChic alapításával egy társadalmi gondolatformáló szerepet is felvállalt - szeretné felhívni a figyelmet a korban rejlő értékekre, mint az elegancia, tartás, tapasztalat és a bölcsesség. A divat eszközeivel szeretné megmutatni azt a belső tartalmat és kisugárzást, amit csak az idő hozhat.

Ha pedig megnézitek a divatbemutató galériáját, láthatjátok, hogy a ruhák és a modellek tökéletesen egymásra találtak.

Tervezőink

  • Botrágyi Letta

    Lettát gyerekkora óta foglalkoztatja a divat, az öltözködés - autodidakta módon sajátította el a ruhavarrás fortélyait, így alakított át régi, vagy turkálóban felkutatott ruhákat magára, családtagjaira. Munkáira a modern és a romantikus elemek keveredése, az érzelmek és álmok őrült dekadenciája jellemző. Szoborszerű ruhákat alkot, amiben a test új perspektívát kap. Vonzódik a különböző texturák, egyedi struktúrák, szürreális sziluettek iránt. Egyetemen öltözéktervezés mellett kötött anyag tervezés lett a második szakja - a kézzel kötést rendkívül hamar elsajáította, így a gépek kötési struktúráját is hamar átlátja. Leginkább azt szereti az öltözéktervezésben, ha szabadon szárnyalhat a képzelete és kiléphet a hétköznapi viseletek tervezéséből.

  • Cséfalvay Fanny

    A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen szerezte meg MA diplomáját ruhatervező szakon. Egyetemi évei alatt ösztöndíjasként a London Collage of Fashion képzésén, textil szakon is tanult. 2013-ban hozta létre a dramaQueen nevű internetes platformot, mely a ruhatervezéssel és divatillusztrációval is foglalkozik. Tervezőként és illusztrátorként is a női szépség sokféleségének hangsúlyozása a célja. Fontosnak tartja, hogy a funkcionalitás mellett az érzelmek és hangulatok is fő helyet kapjanak az általa létrehozott alkotásokban, öltözékekben. Vallja, hogy egy életérzés, egy zene, egy élmény is átültethető ilyen formába, az emberekhez pedig sokkal inkább lehet hangulatokon keresztül kapcsolódni, mint kizárólag a trendek követésével.

  • Kiss Tibor - Amore

    Az Amore.Kiss.Tibi. mágikus, varázslatos világa egy nagyon apró vállalkozást takar. A művészet, divat és gasztronómia határterületein mozgó brand folyamatosan kísérletezik anyagokkal, formákkal és ízekkel. Állandó és legfontosabb kutatási területe a természet, a botanika és a herbológia. A brand kizárólag fenntartható módszerekkel kísérletezik és dolgozik, mint a látszólag értéktelen kézműves textíliák megmentése, átemelése kortárs kontextusba, használt ruhák újraértelmezése vagy maradék anyagkészletek feldolgozása. Ezért is választotta William Morris anyagait - a természet szeretete, pontos tanulmánya lélegzetelállító mintákban valósul meg, amelyeket már régóta szeretett volna saját művészi koncepciójába integrálni.

  • Kovács Dániel

    Aktívan ruhatervezéssel viszonylag rövid ideje foglalkozik - 2022 tavaszán végzett két éves technikumi felnőttképzésen, ahol divat- és textiltervezést tanult. Nagy hangsúlyt fektet a vizuális történetmesélésre - fontos számára, hogy minden részletnek, formának, anyagnak, színnek és technikának jelentése, illetve miértje legyen. Inspirációját leginkább a mitológia, a teológia, illetve a folklór és a néphagyományok világából meríti. Szereti újraértelmezni ezeket a történeteket, és újraértelmezni a ruhák és textíliák nyelvére. 2022 őszétől a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karám tanul textil- és ruhatervezést.

  • Rostás Zoltán

    Nagy kanyarokkal került az öltözéktervező szakmába - ezt megelőzően sok mindent kipróbált már a vizuális alkalmazott művészetek terén. Fontos számára, hogy a ruha bírjon önálló plasztikai értékkel - akár a funkcionalitás rovására is, inkább mondjon el olyan történeteket, amit szavakkal nem lehet elmondani. Közel áll hozzá a “trash art” világa - az anyagok alternatív felhasználása, vagy alternatív anyagok beemelése az öltözködésbe. Meghatározó szerepet kap a környezettudatosság is - igyekszik a pazarlásmentes szabásra és környezetbarát anyagokra is koncentrálni, ezeket pedig az öltözék megjelenítésével demonstrálni.

Botrágyi Letta

Letta a múlt kapcsán inspirációját cégünk történetének kezdeti időszakából és saját gyerekkorából is merítette: hogy hogyan alakulhat egy hobbi vállalkozássá, hogy saját nagymamája hogyan készíthette az izgalmas darázsolt díszpárnákat otthon, melyek titkát mindig is meg akarta fejteni.

A jelen kapcsán a korábbi évek bezártsága után a szabadság iránti vágy jelenik meg - jelenünk folyamatosan változó, meglepő hatást eredményez, melyet a variálható felső jelenít meg. A piézett drapéria a mozgásra összpontosít az átlátszóság és a csillogás játékával.

A napjainkban teret hódító naturális színek és természetes anyagok is megjelennek ezen a ruhán. A bő nadrágszoknya azt mutatja meg, hogy bár megnyirbálták előző éveinket, mi illesztjük őket össze, erőt gyűjtünk, és erősebbek leszünk, mint valaha.

A jövőnél készült kabát pedig a múlt szépségeit ötvözi a jövő lehetőségeivel. A textilen lévő organikus motívumok friss perspektívát kapnak a futurisztikus sziluettel és összefonódva prezentálják a jövő világképét - a természet adta lehetőségeket új dimenzióba helyezve a technológiával paradigmaváltás születhet. A kabátra vintage gombokat tett, így az antik és a modern egyvelege tökéletes összhangot képez.

Letta szerint a jövő akkor innovatív, ha tradíciókon alapon, ami értéket mutathat számunkra.

A kollekció darabjaira a drámai sziluettek jellemzőek, melyek a divat teljes színpadiasságában felnagyítva a Bevlo értékeit tárják fel. A ruhákat átjárja az erő és az életöröm - ugyanakkor a kézműves technikák is megjelenek, mint a fonás, darázsolás, azsúrozás, rojtozás, kötött részletek. Ezek megmutatják azt a precizitást és szakértelmet, amit a cég képvisel. Mindezek mellett pedig nosztalgikus érzést keltenek a kortárs látásmóddal átitatva.

Cséfalvay Fanny

Fanny számára a leginspirálóbb a cég családi története volt, amely tökéletesen mutatja, hogy a családi összefogásokban különleges erő lakozik. Ez az erő segít át a nehézségeken, ez támogat a folyamatos fejlődésben, a sokszor merésznek tűnő lépések megtételében. Ez a vállalkozás több különböző ember víziójából született meg, melyben mindenki hozzátette a maga tehetségét és kitartó munkáját. Ők kellettek ahhoz, hogy a Bevlo mára egy egyedi, hazai és nemzetközi szinten elismert céggé válhasson. A kollekció ez előtt a megtett út előtt tiszteleg.

Az egyik célja az volt, hogy többféle anyag típust és színt felvonultathasson az öltözékeken belül. Ezeket több esetben patchwork jellegűen használta fel egymás mellett. Ez a Bevlo családjának tagjait szimbolizálja, ahogy az eltérő habitusuk, gondolataik, álmaik végül egy harmonikus egységgé alakultak. A rétegek, redőzések pedig az egymásra épülő éveket és tapasztalatokat jelenítik meg.

Fanny ruhái elkészítéséhez a Casamance és a Creation Baumann különleges textiljeit választotta.

Amore.Kiss.Tibi

William Morris anyagait felhasználva Tibi olyan öltözékeket tervezett, amelyek a mai vidéki életmód új alapdarabjai.

Egyszerű, praktikus formák, oversize, kényelmes méretek, melyek több méretnek, férfiaknak és nőknek egyaránt alkalmasak.

Mindhárom öltözékben egyszerre jelenik meg a múlt, jelen és jövő. Morris anyagai és mintái már több, mint száz éve gyönyörködtetnek bennünket, inspirálnak enteriőröket és divatkollekciókat.

Ezekhez a mintákhoz társított olyan fazonokat, amik kortársak, a hétköznapok alapdarabjai, így esett a választása a kapucnis pulcsira. A fazon és a textil kontrasztja, a sziluett, a színek kavalkádja teremt jövőbemutató perspektívát a férfiruhák területén.

Kovács Dániel

A kollekció megalkotásához az inspirációs alap egy magyar népmese volt - a víz tündére. Szeretett volna egy olyan történetet választani, amiben egy karakteren belül feldolgozásra kerül a múlt, a jelen és a jövő egyaránt. Véleménye szerint így látványosan be lehet mutatni az idő múlásának tanulságait és talán még személetesebben lehet párhuzamot vonni a főhős és akár a saját, akár a befogadó élete között.

Gyermekként kiforratlan az ember, a szülői tanítások és tiltások öntik formába a még bizonytalan személyiséget. Ez az öltözéken úgy jelenik meg, hogy egy nyíló virághoz hasonlatos formán még változékony mintán viseli a modell a szülői tanításoknak megfelelően az elmébe “beleégetett” tudást, amit az anyagból kiégetett minta szimbolizál.

Ezután a gyerekből fiatal felnőtt lesz, aki vadásznak áll. Az öltözék maga ezt a több kultúra által is inspirációs alapnak használt ősi mesterséget veszi formavilágának alapjául. A mesében a vadászat szimbolizálja, hogy a főszereplő egy olyan cél eléréséért töri magát, amely nem hoz neki se sikert, se boldogságot. A szarvas üldözése egy általános probléma megfogalmazása, mellyel rengeteg fiatal küzd a jelenben is - vakon üldözni valamit, és hagyni, hogy ez felemésszen. Ennek következtében ragadja el a mese főhősét a címet adó víz tündére.

A történet tetőpontján a víz tündére szétválasztja a főhőst és kedvesét. A jövő Dani számára akkor következik be, mind a mesében, mind a való életben, amikor az ember megtanulja értékelni azt, amije van, és arra tud koncentrálni, ami igazán fontos: a szeretet. A főhős és párja két hasonlóan értékes ember, ezt az öltözékben az arany és az ezüst hatású anyagok jelképezik. Hiába veszítik el az emlékezetüket, megtalálják egymást - a két fél nem létezhet egymás nélkül. Összefonódva, ahogy a ruhán is, ketten alkotnak egy egészet.

Rostás Zoltán

Zoltán mindhárom idősíkot a mából szemlélve szerette volna megfogalmazni - a múltat és a jövőt is csak utalásokkal szerette volna kifejezni. Mind a három öltözék jelen idejű, de megjelennek bennük elképzelt múltbeli és jövőbeli elemek.


A múlt időnél két ikonikus figura (Coco Chanel és Karl Lagerfeld) árnyképe, fejkendővel, napszemüveggel, fodrokkal.
A jelen időnél az anyaghasználat és a kissé kaotikus részletek mutatják a helyzetet.
A jövőkép pedig eléggé sötét vízió, kissé “mad max’-es, arctalan és agresszív.